Iza Jaszczyszyn: Smoothie recipes } -->

Smoothie recipes

środa, 22 stycznia 2014

...czyli kilka prostych pomysłów na koktajle

Notkę o koktajlach i jak je robię miałam opublikować jeszcze przed świętami ale nie zdążyłam zrobić wielu zdjęć tak więc takich notek będzie więcej wraz z przypływem nowych pomysłów czy to ode mnie czy to od Was :) Robi się u nas w Londynie coraz cieplej więc dostępnych niedługo będzie coraz więcej owoców z których można zrobić przepyszne koktajle na śniadanie, lunch czy kiedykolwiek! 

A więc zaczynamy od podstaw:

Czym robię koktajle? 
Mikołaj na święta przyniósł mi mój upragniony blender z pojemnością 1,75l tak więc koktajle robię na okrągło. Mój Philips HR2020 też ma funkcję "mielenia" lodu więc koktajle można również robić w upalne lato.

Jakich owoców używam? 
Generalnie można koktajle zrobić z czegokolwiek ale ja osobiście stawiam na owoce bardziej 'miękkie' i takie które łatwo się mielą. W taki skład wchodzą przede wszystkim banany, truskawki, borówki, jagody, kiwi i ananas. Czasem stawiam na miękkie jabłka jeżeli takowe posiadam w domu (zwykle kupujemy mega twarde jabłka) lub gruszki. Z cytrusami narazie nie obcuję ale może niedługo... :)

Mleko, jogurt czy woda? 
To z czym chcemy zmieszać owoce to zależy od własnych upodobań. Kiedyś stawiałam jedynie na mleko i jogurt aby były smaczniejsze i gęstsze ale od dłuższego czasu robię po prostu z wodą i smakuje (według mnie) równie dobrze :)

Kilka wzorców
Bananowo-jagodowy

      
 



Skład:
  • Mix różnych owoców typu truskawka, jagoda, malina (zamrożone)
  • Jeden banan
  • Pół szklanki wody

Chyba taki najczęstszy który robię- uwielbiam banany w swoich koktajlach i chyba każdy lubi również truskawki, maliny i przeróżne inne jagody :) 
Malinowy a'la slush 




Skład:
  • Garść malin
  • Kilka kostek lodu
  • 1/4 szklanki wody
Niestety większośc mojego lodu stopniało podczas długiego robienia zdjęć więc zdjęcia nie oddają całego uroku tego zimnego koktajlu! Na lato idealny bo chłodzi niesamowicie a no i zajmuje kilka minut do zrobienia!
Bananowo-kiwi





Skład:
  • Jeden banan
  • 3 kiwi
  • Pół szklanki wody
Jeden z moich ulubieńców bo uwielbiam jeść kiwi! :)
Bananowy z masłem orzechowym


  


Skład:
  • Jeden banan
  • Jedna łyżka masła orzechowego Sun-Pat
  • Pół szklanki wody

Ten koktajl jest trochę inny bo dodajemy tutaj coś kompletnie gęstego ale koktajl jest napakowany białkami a tego nam potrzeba np. po treningu! Generalnie nie przepadam za samym masłem orzechowym ale w połączeniu z bananem koktajl staje się taki przyjemnie lekko słono-słodki :) Mi bardzo smakuje i często tym koktajlem zabijam smak drożdży jak muszę pić :)

Jeżeli ktoś chce na bardzo słodko to można spróbować z Nutellą- również pyszne no ale już nie do końca zdrowe :)

Ostatecznie...

Trzeba kombinować i próbować samemu :) ja zwykle odkrywam rzeczy na podstawie prób i błędów- czasem jest dobre a czasem nie a potem wiem na przyszłość. 

A Ty jak robisz swoje koktajle?


 Znajdziesz mnie tutaj:
instagramfacebook | photoblog

41 komentarzy :

  1. można czymś innym robić koktajle? np. zwykłym blenderem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ręcznym blenderem można :) ale wtedy trudno zmielić zamrożone rzeczy

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Ja robię 'ręcznym' blenderem i nie sprawiają mi trudności zamrożone owoce.
      Ja na śniadanie robię sobie koktajl z mrożonych kawałków mango, banana, mleka i łyżki Harbalife Vanilla Protein Shake. Pychota :) Polecam mango !

      Usuń
    4. właśnie o ręczny blender mi chodziło, dziękuję ślicznie dziewczyny :)

      Usuń
  2. Fajny post ; ), ładne robisz zdjęcia : ) Kiwi najnaj

    http://www.nicolasmickey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. mmmmm, smakowicie i zdrowo, czyli tak jak lubię! (:

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej :) Skąd masz tą butelkę "sparkling voss' ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z internetu zamówiłam

      Usuń
    2. w marketach alma są wody w takich butelkach :)

      Usuń
    3. A o jakiej pojemnosci jest ta na zdjeciu?

      Usuń
  5. Mmmm... jakie śliczne *.*

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ostatnio kupiłam sobie blender na okazji w biedrze, kosztowal mnie jakoś stówkę. Sprawdza się bardzo fajnie ;)
    Mój ulubiony koktajl i ten który robię najczęściej jest bananowo kiwi... ;d

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie, że dodajesz coraz częściej wpisy :) Mam zamiar kupić blender, bo ostatnio często mam ochotę na zdrowe koktajle :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Truskawki z 1/4 cytryny i połową szklanki wody polecam bardzo osobom,które, jak ja, lubią kwach :D

    OdpowiedzUsuń
  9. genialny, zachęcający do robienia smoothie post :) Mam blender już od lat, co prawda nie tak wygodny jak Twój, bo ja mam osobno pojemnik i "rączkę" z ostrzem i sama muszę miksować. Trochę od tego boli ręka i mycia więcej, dlatego zawsze mnie zniechęcało do robienia sobie koktajli. Jednak po twoim poście postaram się częściej je robić, mimo wszystko! :)
    ig @sepijka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja robie banan+mleko+cukier waniliowy i gotowe albo banan+mleko+sko z limonki ;)
    p.s. co to jest w tym co trzymasz koktaj po zrobieniu? ;) ladnie wyglada i nie widzialam (chyba) tego wczesniej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dołączam się do pytania :)

      Usuń
    2. Butelka od wody norweskiej VOSS, można kupic w almie.

      Usuń
    3. A z jakiego tworzywa jest ? Plastik, szkło ?

      Usuń
  11. mamo kup mi blender...... :(

    OdpowiedzUsuń
  12. ale narobiłaś mi ochoty! ja najczęściej koktajle robię latem, właściwie nie wiem, czemu nie zimą. ale fakt, owoce lepsze kiedy słonecznie ; p

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystko wygląda pysznie ;)
    Gdzie można dostać taką butelkę?

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem straasznie ciekawa gdzie kupiłaś tą butelkę szklaną :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak się robi z bananem to warto dodać trochę soku z cytryny żeby nie zciemniał tylko miał ładny kolor. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. właśnie też mnie zaciekawiło to 'coś' czyli butelka po wodzie mineralnej :D szukałam na ebay`u ale po przeliczeniu na 'nasze' pieniądze koszt 4 butelek wyniósł ok. 80 zł....więc jak dla mnie to za drogo:) ale wyczaiłam, że w Almie takie są i nie powinny kosztować więcej niż 10 zł :D pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  17. To jest niesamowite, nawet zdjęcia podczas robienia koktajli są na Twoim blogu mega inspirujące :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam zdjecia jedzenia<3 jak ogladam twoje to robie sie głodna^^
    Wpis bardzo ciekawy:) -mauuta

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja robię 'ręcznym' blenderem i mrożone owoce nie sprawiają mi trudności. :)
    Na śniadanie robię sobie koktajl z mrożonych kawałków mango, banana, mleka i łyżki Herbalife Vanilla Protein Shake. Pychota! Polecam mango ! :D
    A przed treningami siatkówki wypijam koktajl zazwyczaj z banana, malin lub truskawek lub jagód, mleka i łyżki Herbalife. Również polecam Herbalife jak któs trenuje jakiś sport !

    OdpowiedzUsuń
  20. co to za czcionka na pierwszym foto? :> czy to jest pisane "ręcznie"?:D

    OdpowiedzUsuń
  21. Zrobiłam koktajl bananowo-truskawkowy z połową szklanki wody i muszę przyznać, że wyszedł rewelacyjnie :D Jeden banan i garść truskawek starczyło na półtora szklanki. Wypiłam to ze smakiem raz dwa :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Osz, wiesz jak możesz spróbować cytrusów? Zmiskuj banana z dwoma pomarańczami, połową szklanki wody i dosyp cynamonu - pycha!

    a z koktajli uwielbiam jeszcze green smoothie! garść szpinaku, mała główka sałaty rzymskiej, seler naciowy, jabłko, gruszka, 2-3 kiwi, banan, trochę ananasa, pół cytryny, trochę natki pietruszki i kolendry, szklanka wody.

    OdpowiedzUsuń
  23. bananowy
    kilka bananów, mleko, trochę cukru i cynamon mmm
    a w lato z dodatkiem lodu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jaką pojemność ma ta butelka? :)

    OdpowiedzUsuń
  25. W tej butelce już miałam wodę z rożnymi kawałkami owoców!
    Ale muszę teraz spróbować wypić z niej smoothie! :)

    Polecam koktajl z bananem, truskawkami i szpinakiem. (Nie byłam na początku do tego przekonana! Teraz często takie pije!)

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo lubię z malinami, a banan za zwyczaj nie chce mi się kroić, więc przegnam na pół i wrzucam do blendera haha :)

    OdpowiedzUsuń