Iza Jaszczyszyn: Okrągłe sklejki - tutorial } -->

Okrągłe sklejki - tutorial

niedziela, 4 sierpnia 2013



Nie spodziewałam się tego ale widzę, że spodobały się niektórym ludziom takie sklejki z okrągłymi zdjęciami które ja sama odkryłam wczoraj w Photoscape'ie kiedy przygotowywałam post z niezbędnikami na plażę. Już ktoś się o to pytał na Photoblogu i również dostałam kilka pytań o zrobienie mini-tutorialu na temat 'okrągłych' zdjęć. Dużo pytań też dotyczy przerabiania w Photoscape a skoro to też jest powiązane to postanowiłam, że napiszę szybkiego posta :)


Tutorial zajmuje kilka minut i jedyne czego potrzebujemy to:

  • Photoscape (darmowy program do edycji zdjęć)
  • Kilka zdjęć które chcemy wrzucić do sklejki

Krok 1: Otwieramy Photoscape i zakładkę "Strona". Po lewej stronie otwórz sobie folder w którym znajdują się Twoje wybrane fotki. Następnie wybierz układ zdjęć- żeby zrobić sklejkę w "moim" stylu najlepiej nadaje się układ 2x2 bo wtedy uzyskamy ładne równomierne kółka. W sumie nadaje się każdy układ zdjęć gdzie jest kwadrat.




Krok 2: Po prawej stronie, ku górze, znajduje się przycisk "Rozmiar" i po naciśnięciu wyskoczy nam lista rozmiarów i innych opcji. Znajdziemy tam ustawienia rozmiary strony oraz proporcje zdjęcia. Nie ustawiam tam nic manualnie i zwykle korzystam z gotowych już opcji. Do tego tutorialu wybieram opcję powiększenia strony o 275%. Generalnie wybieram maksymalne powiększenie strony ale nie w tym wypadku ponieważ maksymalne zaokrąglenie zdjęć nie nadąża za rozmiarem strony i w efekcie końcowym kółeczka mają kanty.



Krok 3: W końcu dodajemy nasze wybrane zdjęcia. Póki co zdjęcia będą nadal kwadratowe. Następnie wybieramy rozmiary marginesu i zaokrąglenia. Tutaj wybrałam maksymalne rozmiary czyli margines = 40 a zaokrąglenie = 256. Daje to maksymalne zaokrąglenie fotek :) W zależności od tego czy Twoje zdjęcia są w pionie czy poziomie będziesz musiał/a je dostosować do kółeczek.


Krok 4: Możesz zakończyć na tym etapie lub kliknąć "Edytuj" w górnym prawym rogu który przeniesie Twoją gotową sklejkę do edycji. Możesz tam przerobić całokształt sklejki. Miej na uwadze to, że jeżeli będziesz używać funkcji takich jak "Styl nakładania" to może zmienić się barwa tła co może nie iść po Twojej myśli. Najlepszym sposobem jest przerobieniem zdjęć zanim je będziemy składać w sklejkę :)

Dodatkowo: 
Jak widzicie na zdjęciu pierwszym które ma was zachęcać do czytania moja sklejka jest zrobiona z 16stu zdjęć. Aby uzyskać taki efekt stwórz sobie kilka takich sklejek a potem otwórz zakładkę "Łączenie". Wrzuć swoje sklejki (najlepiej 4) i ustaw na tryb układania ich jako "Checker". Upewnij się, że nie masz zbędnych marginesów i zaokrągleń które zepsują cały efekt :)



Miłego sklejania! :) 

44 komentarze :

  1. ;O super! tyle lat pracuje na photo scape wlasnie i nie ogarnelam tego :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialna jesteś z tymi sklejkami :D takie proste, a nikt na to nie wpadł..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że pewnie ktoś wpadł :D Ten program istnieje odkąd pamiętam :D Tylko ja lubię się bawić w tym trochę dłużej :D

      Usuń
    2. Na pewno, ale ja to widzę pierwszy raz :D może nawet u mnie kiedyś się pojawi.. ;d

      Usuń
  3. Bardzo przydatne :D
    Dzięki za post!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny post! Czekam na więcej takich!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy podałabyś link do strony z której pobrałaś Photoscape? Proszę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.photoscape.org/ps/main/download.php :) na stronie Photoscape jest link ;)

      Usuń
  6. Serdecznie Tobie dziękuję, że pokazałaś nam jak robi się okrągłe sklejki. :)) Dobrze, że mam ten program i właśnie sama bawię się w to co nam pokazałaś. :>

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Cię Iza! :*
    Co do posta to już wcześniej to odkryłam ale całkiem o tym zapomniałam, dziękuję za przypomnienie ;) ;* Pozdrawiam Kochana ;**

    OdpowiedzUsuń
  8. ja nieco inaczej robie okragle zdjecia w photoscape, ale wydaje mi sie, ze to jest prostsze i szybsze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Photoscape wydaje się być na początku trochę prymitywny, a jak się nim trochę człowiek pobawi, to można stworzyć coś tak fajnego, jak np te sklejki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. takie banalne, a jaki efekt świetny! jestem pod wrażeniem : )
    mam może trochę głupie pytanie, ale mam nadzieję, że mi odpowiesz. przeglądając bloga, w którego swoją drogą zgłębię się dalej, bo bardzo jest ciekawy!, zachwycił mnie układ strony i ta "odręczna" czcionka, którą napisane są tytuły wpisów na głównej stronie. mogłabyś zdradzić, co to za czcionka? uwielbiam takie!
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie zdradzę :)

      Usuń
    2. znam ta czcionke;) rzeczywiscie S.... jest niebanalna <3

      Usuń
    3. Mogę mieć pytanie, co to za czcionka, którą napisałaś"OKRĄGŁE SKLEJKI" pod obrazkiem sklejek? :)
      :D w tym poście.

      my-healthy-lifestyle3.blogspot.com

      Usuń
    4. Delly C - to jest czcionka 'Riesling' :)

      Usuń
  11. o masaakra, a ja tyle czasu się z tym męczyłam, dzięki :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie miałem pytać co Cię tak wzięło na te kółeczka? Przydatny post.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne! Nareszcie sklejki nabiorą ciekawszego wyglądu. :) Również od dawna pracuję w PhotoScape i nigdy na to nie wpadłam. Super, że zrobiłaś ten post. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. fajny tutorial, niesamowite są te sklejki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. A u mnie nie ma tego paska edycji z prawej strony w zakładce "Strona" i nie wiem co zrobić, żeby się pojawił. Masz jakiś pomysł? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojeeej nie mam pojęcia :o może odinstaluj i zainstaluj Photoscape'a ponownie?

      Usuń
  16. już wiem co będę robić nocami :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny tutorial, nie każdy potrafi tak prosto wszystko wytłumaczyć! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy mogłabym mieć parę pytań? (:
    Chciałabym wiedzieć, co sądzisz o portalu ask.fm ogólnie czy zamierzasz go stworzyć (odpowiadacć na anonimowe pytania czytelników):) pewnie wiesz, o co chodzi.
    Proszę, napisz, jakie są Twoje hobby.
    Jesteś bardzo pozytywną, osobą, chciałabym Cię lepiej poznać no i INSPIRUJESZ MNIE. zmieniłam się dzięki Tobie, heeh ;)

    Delly C.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam aska przez całkiem długi czas ale go usunęłam. Nie lubię tego portalu ze względu na to, że strasznie uzależnia i w sumie większośc pytań tam się powtarza. Zawsze każdy może tutaj sobie zajrzeć i poszukać odpowiedzi lub wejść w zakładkę F.A.Q :)
      Moje hobby to w sumie fotografia no i bardzo interesuję się różnymi ćwiczeniami i zdrową żywnością. Nie jestem zbyt ciekawą osobą ale takie największe hobby to właśnie fotografia :)

      Usuń
  19. Fajnie, że dzielisz się z ludźmi takimi nowinkami! :* Sama tyle lat pracuję z tym programem i nigdy na to nie wpadłam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. w momencie, w którym zobaczyłam Cię na fbl, myślałam, że jesteś dość zarozumiała, a zarazem śliczna i Twoje zdjęcia ukazywały to a każdym razem, czego ja szukałam w swoich. dlatego wciąż Cię oglądałam. teraz widze, że jesteś na prawde wspaniałą i mądrą dziewczyną. jakiego "pałera" dajesz ludziom do działania, jak fajnie radzisz i piszesz. Twoje notki, tutoriale są swietne. nawet w najlepszych poradnikach nie jest to tak opisane ja na Twoim blogu. na prawde zaczęłam Cię podziwiać i sądze, że Twój blog będzie stroną startową mojej przeglądarki, by móc na bierząco Cię śledzić. Trzymam kciuki, żeby wszystko do czego dążysz poszło po Twojej myśli, trzymaj się !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej dziękuję! Bardzo mi miło, że zmieniło się zdanie o mnie ale rzeczywiście czasem nie jestem taka miła, nie jestem taka przyjazna więc rozumiem Twoje pierwsze wrażenia :D ale jestem tylko człowiekiem i też miewam swoje humory :)
      Postaram się dawać jeszcze więcej pałera i motywacji do wszystkiego! :) Dziękuję za czas spędzony u mnie na blogu i za przemiły komentarz!
      Całuję! :*:*

      Usuń
  21. Świetny tutorial, napewno skorzystam! Już widzę, że czeka mnie jutro sporo roboty, bo mam świeże zdjęcia z wyjazdu, to trochę sobie popróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam ten program:):):)

    OdpowiedzUsuń
  23. Za******bisty tutek, Photoscape lubie, znam go już od dawna i jest najlepszy:):):) xD :)))

    OdpowiedzUsuń
  24. używasz jeszcze jakiegoś programu oprócz photoscape? :)

    OdpowiedzUsuń
  25. hej Izka! suuper tutorial, właśnie gdzieś widziałam te sklejki i się głowiłam jak to wykombinować, dzięki wielkie! Myślisz, że dałoby się zrobić w innych kształtach niż koło? :) np. trójkąt? Pozdr!

    OdpowiedzUsuń
  26. Hej Izka! świetny tutorial, ostatnio widziałam taką sklejkę i głowiłam jak to wykombinować, dzięki wielkie!
    Myślisz, że dałoby się zrobić sklejkę w innych figurach, np. trójkąt? Pozdrówki!

    OdpowiedzUsuń
  27. spróbuję jutro, na posumowanie roku 2013! dzięki pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziękuję, podobają mi się takie sklejki!

    OdpowiedzUsuń
  29. jesteś genialna ! :) muszę to wypróbować . ;) i potworzyć coś tam ;) od lat mam ten program , ale sama bym na to nie wpadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. A jak zrobić przeźroczyste tło? :)
    Przecież jeśli mam bloga z innym tłem, niż białe, to nie wypali ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że to nie ma się komponować z tłem. A przeźroczystego tła nie zrobisz w Photoscapie, musisz np jakoś wyciąć albo w PS albo w Gimpie.

      Usuń